Telenor Inpli Logo

Kontaktsenterets viktige rolle

Hilde Martinsen den 24. oktober 2018

Kontaktsenterets viktige rolle

Kontaktsenteret er kundens første møte med dere og organisasjonens ansikt utad. Her snakker vi om teknologi satt i system for å ta seg av det mest dyrebare du har, nemlig kundene dine. Kontaktsenteret har utviklet seg mye de siste to tiårene, og er nesten ugjenkjennelig fra sine forgjengere. Dagens kunder forventer smidighet i overgangen mellom ulike kommunikasjonskanaler når de er på farten. Og de ønsker å ta kontakt på egne premisser, i de kanalene de selv prefererer og på den tiden av døgnet som passer dem best. Tar du vare på kundene dine på best mulig måte?

Hvorfor er kontaktsenteret så viktig?
I kampen om kundene blir kontaktsenteret ekstra viktig. Et godt kontaktsenter gjør det enkelt å betjene flere kunder med færre ressurser og være tilstede for forbrukeren eller innbyggeren når det gjelder. Det er viktig at kontaktsenterløsningen kan dekke bedriftens behov og at den også har nødvendig utviklingspotensial for fremtidige ønsker og endringer. Har du som leder sørget for å legge til rette for at teknikken ikke står i veien for at dere yter den beste kundeservicen, hver eneste dag?

Slik øker du kundetilfredsheten
Et moderne kontaktsenter vil kunne gi deg nye muligheter med utvidet kontaktflate mot dine kunder. Maskinlæring og samling av viktige kundedata gir deg innsikten du trenger for å møte kundenes krav. Ved å møte forventninger, bygge lange relasjoner og forsterket dialog vil du oppnå tilfredse kunder. Noe vi også vet er at fornøyde kunder tenderer til å være lojale, og det er vel det vi alle ønsker å oppnå? Du blir et godt knutepunkt med et effektivt og profesjonelt kundesenter, men ikke glem at en fantastisk kundeopplevelse kun kan oppnås med kombinasjon av gode kontaktsenter-agenter som server kundene dine og gode digitale verktøy. Kundeservice er et prestasjonsyrke der den gode salgssamtalen er ditt viktigste verktøy, og hvor teknologien de bruker gjør dem enda bedre. Dette krever innsikt og kunnskap om kundens behov og produktene som tilbys, i tillegg til å ha det beste digitale kontaktpunktet. 

Kontaktsenter driver forebyggende arbeid for Kirkens SOS
Når landets største krisetjeneste, med en gruppe på 1000 frivillige, skal utføre sitt arbeide er de avhengige av at brukergrensesnittet er intuitivt og har en stabil oppetid. For Kirkens SOS er kontaktsenteret et spørsmål om liv eller død.

Bli et godt knutepunkt med 2involve kontaktsenter fra oss
2involve som en tjeneste eller et abonnement er en fleksibel løsning som passer for kundedialogen i mange bedrifter. Kontaktsenteret støtter markedets stadig økende krav til funksjonalitet, tilpasningsmuligheter og brukervennlighet.  Med 2involve kontaktsenter får du et dynamisk kontaktsenter levert fra våre datasentre.  Du velger kapasitet og funksjoner, mens vi tar oss av teknologi, stabilitet og videreutvikling av kontaktsenteret. Kontaktsenter levert som en tjeneste gir høy oppetid og sikker leveranse. Kostnadene blir forutsigbare og IT-kostnadene reduseres til en fast, oversiktlig sum. Vil du vite mer? Ta kontakt for en hyggelig prat om, eller en demo av løsningen!

Tags: Kontaktsenter

Kontakt oss: Ønsker du å ta en prat med oss?